lennyenivette.reismee.nl

Coming home

Gewoon maar eens een keertje: Hallo allemaal..

Laughing

Per slot van rekening duurt het nog maar een paar dagen en dan zijn wij weer terug om alle knuffels, kusjes en natuurlijk appeltaart in ontvangst te nemen. Dat wil zeggen, als er geen aswolken meer over Europa vliegen, ze hier in Bangkok een beetje uitkijken waar ze hun granaten gooien en niemand hier op het illustere idee komt om het vliegveld te gaan bezetten.. haha. Jullie hoeven je nergens druk om te maken hoor, wij zitten niet in het centrum (van Bangkok), en eigenlijk merk je er hier niks van, behalve als je goed oplet er een beetje gespannen sfeertje hangt. Waar wij wel zitten is in een appartement. Ja inderdaad, niet in een hotelkamer, maar echt een appartement, voorzien van alles. Het is verreweg de grootste accomodatie die wij hier in Thailand gehad hebben, namelijk 65 vierkante meter! Dat is echt giga, we hebben dan ook een woonkamer (met lcd, dvd, radio en surround set), een keukentje, een enorme slaapkamer, een aparte kamertje met kasten en een riante badkamer. Maar, dat is niet alles, oh nee.. Beneden heb je een zwembad (ca. 20m) en een fitness ruimte. Oh ja, er is ook nog een sauna, maar die zijn ze aan het verbouwen, zo jammer, want het is zo koud hier... En dan heb je ook nog een gratis tuk tuk service. We vertoeven onze laatste dagen in Thailand dus in aardige luxe haha.

Maar om even terug in de tijd te gaan en iedereen weer bij te praten, we waren gebleven in Phuket. In Phuket hebben we een paar dagen in Phuket Town en een paar dagen in Kata gezeten. Mooie stranden en relaxen was onze voornaamste bezigheid, er was ook weinig te zien onder water, dus dan maar een beetje chillen. Daar hadden we in Kata zowieso een heel gaaf plekje voor, namelijk het zwembad op het dak van ons hotel. Dat was echt cool, barretje erbij, ligstoeltjes en jaccuzi's.

Vanuit Phuket hebben we de boot gepakt naar de wereldberoemde Phi Phi eilanden (beter bekend als isla pio pio bij sommige). Ko Phi Phi is simpel gezegd het paradijs, witte stranden, adembenemende rotsformaties en de schitterende zee maken samen een plaatje wat je nooit zal vergeten. Ook onder water was er hier genoeg te zien. We zijn in totaal een week op Phi Phi geweest en hebben echt genoten, heerlijk gegeten en ook nog een paar cocktails naar binnen gewerkt. Het zal niet echt een verrassing zijn dat we aardig wat tijd hebben gestoken in het snorkelen en we hebben dan ook weer van alles moois gezien. Helaas geen haaien en geloof me.. we hebben gezocht! Wel hebben we een zeeslang gezien. Wat zeker gaaf is om van zo dichtbij te zien, toen ik ´m vond riep ik hard: sea snake!! waarop bijna iedereen spontaan de andere kant opzwom, behalve één gozer en uiteraard Ivette. Nu zijn zeeslangen heel erg giftig, maar gelukkig niet agressief. Ze zijn wel heel erg nieuwsgierig en dat hebben we gemerkt. Hij ging namelijk gelijk achter Ivette aan, die daar toch niet heel erg gelukkig van werd en hard terug naar de boot zwom haha. Jammer dat we geen foto´s hebben. De dag dat we een snorkeltour geboekt hadden kregen we ook nog een verrassing, er was die ochtend namelijk een tsunami waarschuwing geweest, dus om vijf uur s´ochtens stond schijnbaar de hele heuvel vol. Niks van gemerkt, wij lagen gewoon lekker te slapen. Er was dus een zware aardbeving geweest op dezelfde locatie als met de vorige tsunami. Gelukkig is er niks gebeurd. Als je de foto´s ziet en verhalen hoort besef je een klein beetje wat er hier heeft plaatsgevonden. Wij sliepen trouwens zowieso al op de heuvel, safe and sound.

Na een weekje Phi Phi hebben we de boot gepakt richting Ko Lanta, een eiland dat bekend staat om witte stranden en een relaxte sfeer (Phi Phi is namelijk wel een beetje mega toeristisch) oftewel niet zo veel toeristen. Dat laatste is zeker waar, dat eerste zeker niet. De stranden op Ko Lanta zijn eigenlijk gewoon een beetje grauw, zeker niet lelijk, maar ook niet iets waar je echt enthousiast van wordt. Ondertussen waren onze bedoelingen wel een beetje veranderd, dat wil zeggen, we zijn gewoon (nog) lui(er) geworden. We hebben dus eigenlijk sinds Ko Lanta echt vakantie genomen, we hebben weinig dingen gedaan, geen snorkel en/of duiktours of wat dan ook, maar gewoon op het strand met een boekje en heerlijk ontspannen, want we zijn natuurlijk erg gestressed. Wel hebben wehet Thaisenieuwjaar gevierd! Het is dan eigenlijk het begin van de green season en dat wordt gevierd met heeeeel veel water. Het maakt ze niet uit wie je bent, wat je bent of hoe jong of oud je bent, zodra jenaar buiten gaat krijg je van alle kanten literswater over je heen. Niemand, maar dan ook echt niemand is toen droog gebleven hahaha. Er hing een heel vrolijk sfeertje en iedereen die deed mee, van jong tot oud. Overal muziek en de kinderen genoten volop.

De volgende bestemming was Ao Nang waar we, alweer, een heerlijk hotel hadden met groot zwembad helemaal voor ons alleen, het laagseizoen is aan het beginnen hier en dat heeft zeker wel z´n voordelen. Eigenlijk hebben we hier exact hetzelfde gedaan als op Ko Lanta, dat wil zeggen vrij weinig. Wel nog een dagje naar Rai Leh gegaan, ligt om de hoek en is een klimmersparadijs. Supermooie omgeving, je blijft omhoog kijken en je verbazen. Maar de zee is zo warm dat wij de voorkeur aan ons eigen zwembadje gaven.

Morgen ben ik jarig en gaan we Bangkok uit, we gaan namelijk naar de floating market, waar je schijnbaar ook heerlijk kunt eten op de bootjes. We zijn erg benieuwd..

Zoals ik al zei: Eigenlijk zijn wij de laatste twee weken onwijs lui geweest en hebben we weinig dingen te melden.

We hebben echt genoten van onze tijd in Thailand, het was heerlijk en indrukwekkend, maar nu is het tijd om weer eventjes terug te gaan en iedereen weer te zien. We blijven 3 weekjes en dan gaan we richting Zwitserland, Italië en Spanje. We weten nog niet of we ons blog zullen bijhouden, maar dat merken jullie dan wel.

Tot snel allemaal en bedankt voor al jullie leuke reacties!

Cool

Frouwke

Wat zullen jullie blij zijn dat je straks in Holland een beetje kan bijkomen van dat zware leven :)

Mylenee

Jaja, wat een fuckt up leven zeg.. ochoch!
Dalijk als jullie terug zijn, kunnen jullie lekker uitrusten hoor.. 3 weken om tot rust te komen moet wel lukken toch? TFOEE!!! haha

Ik had ivet willen zien met die slang.. hahahaha!!!
Wegzwemmen met die kleine pata's voor vaderlanddd!! hahaa prachtig!

Gelukkig merken jullie niks vn die granaten.. en hopelijk gaan de vluchten gewoon door..

En len, maak dr morgen een mooie dag van morgen, geniet er extra van... want niet iedereen kan zn verjaardag in Thailand vieren..;) Je zal ons morgen wel horen haha!

Xx

Suus

Van Harte gefeliciteerd meid met je verjaardag en ik hoop jullie idd weer snel te zien..

Geniet nog even je hebt helemaal gelijk dat je t nog even op een laag pitje houd voor je weer terug komt al kom je hier toch ook weer in mooi weer terechtal is dat toch heel iets anders...

Tot snel !!!

xxxjes Suus

marianne

Dat wordt wennen! Maar ik begrijp dat jullie eerst nog een afkicktour houden! Veel plezier en tot van de week!

Opa en )ma

Een heel fijne (verjaar)dag en heel snel tot ziens.
XXXXXX uit Zwijndrecht!!!!!
Tot Woensdag.

pappa le tonnie

APPELTAART APPELTAART DAT ZULLEN WE NOG WEL ZIEN !!!! maar jullie gaan we zeker zien tot morgen.
big hug pappa