lennyenivette.reismee.nl

Back where we started

Na heel wat kilometers te hebben gereden door New South Wales, Queensland, Nothern Territory en South Australia is Victoria naar onze mening de minst leuke staat. New South Wales heeft prachtige landschappen vol kangaroes en wallabies, populaire surfspots en niet te vergeten Sydney, een stad die je gezien moet hebben. Queensland heeft veel regenwoud, prachtige bounty eilanden enhet Great Barrier Reef waar je heel gaaf kan duiken. Queensland staat voor ons zeker op nummer één. Nothern Territory staat bekend om de outback en Kakadu Park, een waanzinnig mooi national park wat 200 km in de lengte en 100 km in de breedte is, helemaal gevuld met jawel, de kutvliegen. South Australia mag trots zijn op haar mediterriaanse sfeer en de glorius wine regions. Over Victoria kan ik niet zo gauw iets bedenken wat het heel bijzonder maakt, behalve de kust tussen Apollo Bay en Anglesea. Een schitterend stukje kust waar de bergen de zee ontmoeten. Dat wil niet zeggen dat we het niet naar ons zin hebben gehad, want dat hebben we zeker wel. Victoria heeft zat mooie landschappen en bezienswaardigheden, bijvoorbeeld Melbourne. Melbourne heeft een heel gezellig sfeertje en je kunt hier shoppen totdat je erbij neervalt.Wilson's Prom is ook ergcool, dit is één van de populairste national parks in Australië. Mooie stranden en veel mooie uitzichten. Lakes Entrance.. WAUW! (zie foto's). Het is een dorpje dat ligt op het punt waar de zee stopt en de meren beginnen, een soort ingang zeg maar.. jaja Australiërs hebben veel fantasie als het op namen aankomt.. uhum..De meren zijn hier echt schitterender is hier genoeg te doen. We hebben hier niet alleen veel gevist, maar hebben ook een dagje een bootje gehuurd om via de meren van dit dorpje te kunnen genieten en ja.. nu we toch op een bootje zaten, moesten de hengels uiteraard ook mee! Dit was echt een heerlijk dagje. Ook hebben we geleerd hoe je garnalen in een (zoutwater) rivier moet vangen. Die ga ik onthouden! We hadden wel langer in de Lakes kunnen blijven, maar de alpacas stonden ons op te wachten in Buckland. Sinds ik de eerste alpaca zag, wist ik zeker dat ik er met één moest kroelen voordat ik Australië zou verlaten, dus ben ik gelijk op internet gaan zoeken naar een alpaca farm waar je ook echt bij ze kan komen. Niet echt heel makkelijk, want alpaca's rennen zoweiso meestal weg als je aan komt lopen en de meeste farms willen alleen maar alpaca wollen truien verkopen. Thanx, but no thanx.Na evengezocht te hebbenkwamen we uit bij Buckland Alpaca's en het was maar 270 km rijden, in OZ begrippen naast de deur dus. Vier uur later kwamen we aan.... Het was geen makkelijke trip. Buckland ligt bij de Alpines, wat wil zeggen bergje op, bergje af. We zijn erg tevreden over Wooly (onze camper), maar dit vond 'ie toch wel zwaar. 4 uur lang door bergen heen rijden in z'n 2 is niet echt een pretje, maar hé.. zodra je staat te kroelen met zo'n grappig beestje, ben je alles weer vergeten. We hebben veel over ze geleerd en we mochten ze ook voeren. Mijn dag kon niet meer stuk! Diezelfde dag zijn we naar een heel antiek, maar vooral heel gezellig dorpje gereden. Daar hebben we gewandeld en natuurlijk weer gevist. De volgende ochtend was het zo warm dat we een duik hebben genomen in de rivier. Geloof me.. je dag kan niet beter beginnen op zo'n hete dag. De dag daarop hebben we in de national park van Mount Granya geslapen. Het was echt een gaaf plekje, we hebben daar een kampvuurtje gemaakt en we stonden daar helemaal alleen
tussen de kakatoes, de kangaroes, de konijntjes, de wombats, de geitjes en andere wilde dieren.. klinkt leuk, he? NOT! Toen we eindelijk bijna sliepen, kwamen deze schattige beestjes tot leven. Get it? Raar, ineens zijn ze niet meer zo schattig, maar wil je op dat moment niks liever dan een bazooka in je handen krijgen. Maar goed, we hebben het overleefd en we zijn weer naar de kust van New South Wales gereden. We zijn via een paar dorpjes aan de kust naar Sydney gereden. Eén van die dorpjes was Tathra. Een dorpje van niks, met een hele grote camping met een hele mooie plek voor ons om een flink vuurtje te stoken! Altijd gezellig en we hadden ook een hoop gezelschap, namelijk een hele kudde wilde kangoeroes en wat goanna's. Een paar dagen later stonden we op een andere camping en ook hier waren er kangoeroes aanwezig, maar wel een andere soort. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij waren het Italiaanse kangoeroes. Ze vonden macaroni veel en veel lekkerder dan gras. Ze sprongen bijna in de camper om met ons mee te kunnen eten en kregen ze bijna niet meer weg. Er stond nog iets op ons lijstje wat we in het begin over hadden geslagen vanwege regen. The Blue Mountains. Heel erg groot (zo groot als België), heel erg mooi en heel veel te doen voor heel veel geld. We hebben de verplichte wandelingen naar de bezienswaardigheden gemaakt en hebben uiteindelijk gekozen om te gaan caven. Eigenlijk wilden gaan caynoningen (?) maar dat werd toch een beetje te duur. Dus dan maar de grotten in. Even in het kort, in het gebied is er een grotten stelsel van 350 miljoen jaar oud met een aantal 'showgrotten' en wat adventure grotten. In de showgrotten kun je kijken naar mooie crystallen, ondergrondse rivieren etc. In de adventure grotten is het net even anders. Overall, helm met verlichting en hopen dat al die bezoekjes aan Mc Donalds er niet voor gezorgd hebben dat je vast komt te zitten in één van de vele (te) kleine gaten waar je doorheen moet kruipen. Soms kruip je met voeten eerst, soms met je hoofd eerst, naar beneden hebben we het over he! Zie de foto's als je vragen hebt. Het was weer een hele uitdagende ervaring en hopelijk kunnen we het snel nog een keertje meemaken. Goed.. Sydney, we hebben jullie al verteld dat het een hele gave stad is, maar er is nu een verschil.. we zijn namelijk met een camper. Sydney is leuk als je er niet in hoeft te rijden, want geloof me.. het is een hel op de weg! We hadden geslapen in een park vlak bij het centrum en we moesten boodschapjes doen. Na anderhalf uur door het centrum te hebben gereden op zoek naar een parkeerplek, was Len het echt zat en zijn we weggereden. Zonder boodschappen. En ja er zijn parkeergarages en nee die zijn allemaal niet hoog genoeg in Sydney. In elke andere stad of dorp door heel OZ nooit ergens problemen gehad, maar hier is het echt een ramp. We hebben natuurlijk wel een supermarkt kunnen vinden, één of andere vage half chinese toko die alleen maar gehakt had als normaal vlees verkoopt. De rest zag er uit als... you don't wanna know. We hebben wel een beetje geluk gehad, want Wooly moest nog een beurtje krijgen en we hadden een garage gevonden die dat direct kon doen. Nu is 'ie dus klaar voor de verkoop. Niet dat we zo graag van Wooly af willen, het liefst zouden we 'm meenemen naar europa. Het is voor ons niet zomaar een camper, het is ook ons huisje waar je dag en nacht in leeft. Hij heeft het mogelijk gemaakt deze unieke ervaring nooit te vergeten. Hoe dan ook, we moeten binnenkort afscheid van 'm nemen en dan richting Thailand gaan vliegen voor onze volgende avontuur. Ons doel in Australië is voltooid.. we hebben gezien wat we wilden zien, we hebben gedaan we wilden doen en dat pakt niemand van ons af. We hebben elke dag volop genoten! We zullen het ook zeker missen (vooral de vrijheid), maar het is nu tijd voor wat anders. We hebben alweer heel wat activiteiten op ons lijstje staan en
we hebben er zin in! Thailand here we come!

Oh ennuh.. ook wil ik jullie even laten weten dat Len elke dag spaanse les krijgt en het erg goed gaat!

Cool

Frouwke

Echt heerlijk om weer een verhaal van jullie te lezen. Voor een momentje ben ik weer helemaal terug bij jullie. Succes met het verkopen van Wooly en sterkte bij het afscheid nemen. En natuurlijk - have fun in Thailand. Wished I could enjoy you again ......

mylene

Schatjess..!!

Weer een leuk verhaaltje..!
Ik ben blij dat jullie veel genoten hebben daarzo, en dat jullie hebben kunnen zien wat jullie wilden zien..
Ik hoop dat Thailand even leuk wordt, en hoop dat jullie ook ff eerder terug komen hahaha!

Die alpaca's zijn lieff trouwens, en lieve beessies om te zien!! Haha wat moest ik lachen met dat beest die bij wooly stond om eten te vragen hahahah!! Dat verhaal heb je toen verteld en nou zie ik er een foto van haha prachtig! Ookal zijn jullie alleen met z'n 2en, alsnog hebben jullie altijd nog beestjes om jullie heen toch! haha echt gezellig!

En met die grotten.. echt stoer om te zien, hebben jullie die crystallen niet gezien dan? Bleven jullie niet hangen ofzo? Het was zoo smal haha!!

Wel cool hoor allemaal, altijd als jullie een verhaaltje schrijven met foto's erbij, leef ik helemaal mee in die avontuur... haha!!

Nou, hopen dat wooly snel wordt verkocht en succes ermee!!

Dikke kuss...

Petra

Gaaaaf door die grotten kruipen. Ik wil ook!!!!!
Oh en als je terug bent: bij ons op de manege staan 2 alpaca's, scheelt weer een hoop gereis haha.

Groetjes,
Petra

Vee

Klinkt nog steeds erg goed!! sterkte met het afscheid nemen van je huisje & ozzie maaaarrr heel veel plezier in thailand!! xx

chassie

Heey Kanjers!

Wederom, weer genoten van jullie "story" Dat was Aussie dan?! Jullie hebben alles kunnen doen en zien wat jullie wilden! en zeker overal van genoten! En Wooly.....`t zal zeker een gemis worden, Maare Thailand hee.....ook heel bijzonder en wie weet een "zusje "van Wooly?" Geniet superkanjers!!

Italiaanse kangaroos??? eh...(grapje hoor)die grotten, ook weer een ervaring rijker he Ivettie ;)!

Hier in ons koude kikkelandje is het weer wit......niet leuk meer...wil de zon!! enne heb nog iets te typen dus mailtje volgt very soon!

en nu ga ik foto`s kieken....

Knuffel en een dikke smakkert van Chassie! xxxx

pappa le tonnie

wel luitjes dat is wederom een verhaal dat wordt toegevoegd aan jullie avontuur en als je terug kijkt is het allemaal toch weer snell gegaan. maar net wat je zegt dit pakt niemand jullie af . het ene avontuur loopt af en een nieuwe staat alweer voor je deur THAILAND zal wel een wereld van verschil zijn maar dat maakt het alleen maar extra spannend. hoopt dat je wody snel verkoopt en geef ze maar een big hug van mij omdat ze jullie veilig overal heeft gebracht. zo globetrotters lets go to Thailand. heel veel plezier en en bedenk we reizen steeds met jullie mee . dikke kus aan beide . Pappa.

tita

Alweer een spannend verhaal :) waarschijnlijk de laatste uit oz? Begrijpelijk dat jullie weer aan wat anders toe zijn maar ik zou nooit genoeg van Australia krijgen ;) maar zoals jullie zeggen het is weer tijd voor een nieuwe land en nieuwe avonturen.
Veel succes met de verkoop van Wooly (funny name btw) en hopelijk valt de afscheid van Oz mee:)
So it's time for the next journey:)
Hele dikke kus van mij en Brooks xxx

Carmen

Het is weer een leuk verhaal en ik heb het weer met plezier gelezen. Het verhaal van de grotten is prachtig, zoals de rest van alle ervaringen, maar wat ook een wonder is, is dat wooly zich heel goed gedragen heeft voor zijn leeftijd; ik hoop dat jullie hem snel en goed kunnen verkopen.
Het klopt... het is tijd voor wat anders, dus hoop dat jullie snel naar Thailand kunnen vliegen om daar verder te genieten van jullie avontuur zodat ik jullie weer snel kan omhelzen. Ik misssss juliieee
Os quiero muuuuuchoooo Ma