lennyenivette.reismee.nl

Wildlife wonders

Hi guys!

Daar zijn we weer!

Het is voor jullie geen verrassing meer dat we inmiddels weer een heleboel nieuwe plaatsen hebben bezocht en een hoop spannende dingen hebben meegemaakt, maar aangezien we allerlei mailtjes hebben ontvangen met de vraag wanneer we een nieuw verhaaltje met foto's zouden plaatsen, ga ik jullie bij deze lekker pesten.

Het is nu zo'n 3 weken geleden dat kabouter mamma in Australië is gearriveerd. Na een dagje in Magnetic Island te hebben gevist zijn we naar Jourama Falls gereden, waar Frouwke haar eerste slang en schildpadjes in het wild heeft gezien. Jourama Falls is een prachtig natuurpark vol leven en watervallen. We hebben toen besloten om naar de lookout te lopen, wat zo'n 3 km is. Ondanks dat het 30 graden was en er 0,0 wind stond, was het een super wandelingetje.
We hebben bijna alleen maar over stenen en riviertjes heen gehobbeld en hebben veel gelachen. Toch waren we blij toen we weer terug waren bij Wooly (onze camper), de hitte maakt het toch wel een beetje vermoeiend. Vanuit Jourama Falls zijn we naar Lucinda gereden waar we een nachtje hebben overnacht, ik moet er wel even bij zeggen dat Frouwke in een heel gezellig motel heeft geslapen en daar konden wij mooi van meegenieten. Volgende dag op naar Mission Beach! Vet mooie stranden waar de jungle de zee ontmoet. Het schijnt een beetje Cassowaryland te zijn, maar helaas geen één tegengekomen. Wel hebben we schildpadden in de zee gezien toen we gingen vissen. Van november tot maart is het broedtijd, dus komen ze naar de kust om eitjes te leggen. Zo cool om ze van zo dichtbij te zien! Aangezien vanaf november de Jelly Box Fish aanwezig is, is het niet echt aantrekkelijk om in de zee te zwemmen en zijn wij daarom de volgende dag naar de Wallaman Falls gereden, de hoogste waterval van Australië (circa 200 meter). Helaas zijn de watervallen op dit moment niet op z'n best, het regenseizoen wel begonnen, maar de regen nog niet. Toch is het erg indrukwekkend en mooi. Op de weg terug zijn we een flinke slang tegengekomen die zo vriendelijk was om te blijven liggen en voor onze camera te poseren. Nu denken jullie twee watervallen is wel genoeg, maar nee, we hadden de smaak te pakken en we wisten dat je bij Millaa Millaa lekker kon zwemmen en inderdaad bij aankomst zie je een paradijslijk plaatje en een heel uitnodigend uitziende waterval. Vol enthousiasme (en nadat we de kabouter in het water hadden gegooid om te zien of er echt geen krokodillen in het water lagen) liepen wij het water in tot onze knieën..F#CK, wat was dat koud!! Het is dat ik m'n zusje had beloofd om voor haar in een waterval te zwemmen, iets wat altijd haar droom is geweest en tot nu toe het niet waar heeft kunnen maken. Dus Fifi die was voor jou! Daarna nog een paar watervallen bezocht en uiteindelijk zijn we bij de Curtain Fig Tree beland (iets wat ik al heel lang wou zien) en dat was echt heel apart. Ja, het is een boom, maar niet zomaar een boom. Ik vond 'm mooi. Klaar. Aan het einde van de dag zijn we naar Lake Tinaroo gereden, zodat we daar plannen konden maken voor de volgende dag.. een giga Barramundi vangen!!!!!! Alles was goed, kunstaas, kano, locatie, een kabouter om te roeien en goede moed. We hadden net zo goed strontlazarus met kattenvoer zitten vissen, want er kwamen 0 vissen binnen. Maar, de planning was goed. Al met al hebben we een hele leuke en vooral actieve dag gehad, we hebben er gelukkig heel hard om kunnen lachen.. en roeien. Met pijn overal gingen we verder met onze reis. Cairns was de volgende bestemming. En een goeie! Hier kun je in één week zoveel geld uitgeven, dat je niet genoeg kan drinken om het te vergeten. Zat te doen dus! We verbleven op een hele gezellige camping met een eigen stroompje vol met turtles. Altijd leuk. De tweede dag in Cairns zijn Len en ik wezen raften, iets wat ik echt heel graag wou doen en het is absoluut niet tegengevallen! Het had die nacht gelukkig flink geregend, dus hoopten wij op een heftige rit. Helmpjes op, peddeltjes beet en gaan met die banaan! Het was een hele toffe dag en we zijn gelukkig niet verzopen.. haha. We hadden ook een krokodillentour geboekt op de Daintree River. Het is nu niet zo'n hele goede tijd om krokodillen te spotten. Krokodillen willen niet graag gezien worden en omdat het zo warm is hoeven ze niet op te warmen in de zon, dus blijven ze lekker onder water. Nu hadden wij toch echt geluk dat we er 3 hebben gezien, één daarvan was een baby. De grootste was rond de 2 meter. Toen we uit de boot stapten kregen we als bonus recht boven ons, een vette python in een boom te zien. Diezelfde middag zijn we verder gegaan naar Cape Tribulation. Wauw, wat een uitzicht! Meas en Ilse, thanx voor de tip! Het was echt de moeite waard! We hebben echt een heerlijk dagje gehad midden in de jungle. Nadat we een
paar daagjes rust hebben gehouden in het zwembad en een beetje hebben zitten vissen in Palm Cove (heel mooi, geen boeiende vissen gevangen), hebben we een dagtripje met een cruise gemaakt op de Great Barrier Reef. De meeste van jullie weten vast dat Len en ik er heel lang naar hebben uitgekeken om hier te kunnen duiken. En dat hebben we ook gedaan. Ja, het was prachtig. Nee, we hebben niks bijzonders gezien, behalve veel mooie vissen. Helaas.
Maar, wij zijn afgelopen februari in Egypte gelijk flink verwend ook. In Thailand nog maar een keertje proberen dan. Len en ik hebben besloten om na Cairns beetje bij beetje naar Darwin te rijden. We weten natuurlijk niet hoelang we erover gaan doen en heeft Frouwke daarom besloten om iets eerder naar Sydney te vertrekken dan de bedoeling was. Om niet heel de tijd in Carins te blijven hangen, hebben we ook gelijk besloten om in de omgeving Cairns nog een
rondje te rijden. Dus weer in watervallen zwemmen en via de Savannah Way naar hele kleine, mooie dorpjes gereden. Eén daarvan was Kuranda. Kuranda is een echt Aboriginals dorpje waar het heel gezellig is.. tot 16.00 uur. De laatste skyrail van Kuranda naar Cairns gaat rond die tijd terug, dus gaan alle winkels en pubs ook dicht. Nee, wij snappen de logica er ook niet van. In dit dorpje kregen we ook de kans om een beetje van de Aboriginals cultuur te proeven en hebben we die ook gepakt. We kregen een les Boomerang, een demonstratie pijl werpen en heel leuk mochten we ook even met de didgeridoo spelen. Klinkt moeilijk en dat is het ook. Als afsluiting kregen we een dansshow die de Aboriginals gebruiken om op jacht te gaan. Was weer een aparte ervaring, wel grappig. Ook zijn we een dagje wezen relaxen in Innot Hot Springs. Waarom niet? Ik bedoel het is hier al 30+ graden, maar het kan altijd warmer. 40+ dus. Toch was het erg lekker en het is iets wat je gedaan moet hebben als je de kans ervoor krijgt. Wat ook leuk is.. vissen!!!!! Vooral als je veel vangt en wat nog leuker is.. als je veel haaien vangt!!! Yep, jullie lezen het goed. 5 haaien in één uur! Len 3, ik 2! Ze waren niet groot, maar hé.. een haai blijft een haai en klein als ze zijn tandjes genoeg. Aangezien wij geen mietjes zijn, hebben wij ze even voor jullie op de foto gezet.

Zo, en nu ga ik een potje Yathzeeën.. en winnen.

Tot ziens in Lalaland!

Cool

Opa en Oma

Zo, weer een leuk en spannend verhaal.

Zo, weer een leuk en spammemd verhaal. Leuk, dat jullie zoveel meemaken! De foto's gaan we nog bekijken. Zo Alles op zijn tijd. Frouwke heeft de langste tijd bij jullie zo langzamerhand weer gehad. Ik denk zo dat jullie ze wel gaan missen! Groetjes, Opa en Oma.XXXXX

marianne

Gaaf allemaal hoor! Als jullie nog wat aparte dingen willen ondernemen kijk dan een op Australie.nl

Australië heeft namelijk Jackeroo en Jilleroo scholen waar je in een paar dagen alles leert over het leven op het platteland. Schapen drijven, een kampvuur maken, lasso werpen, paardrijden en bushtucker eten.

In de Australie.nl nieuwsbrief, lees je wat het inhoudt om een echte Australische Cowboy te worden.

(dit stukje tekst heb ik dus ff gekopieerd!)

Veel plezier nog!

Frouwke

Heel leuk om alles weer terug te lezen. Ik heb echt de tijd van mijn leven gehad bij jullie! Geniet van elke dag - ook een beetje voor ons hier in de sneeuw - want het is voorbij voor je het weet. XXX Kaboutermama

Jootje

Schatjes ben blij dat jullie t helemaal top hebben daar

Ik wens jullie van uit het koude en sneeuwerige nederland in ieder geval zonnige feestdagen en een heel gelukkig 2010

dikke kus Jootje en kids